ՁԵՎԱՎՈՐՈՂ ԳՆԱՀԱՏՄԱՆ 9 ՀՆԱՐ
Ձևավորող գնահատումն օգնում է ուսուցչին ընթացիկ արդյունքների հիման վրա նախանշել իր և սովորողների քայլերը: Ուսուցչի քայլերի ճշգրտումը և զարգացնող առաջադրանքների կիրառումը օգնում են բարելավել սովորողների ձեռքբերումները:
Դասի յուրաքանչյուր փուլում ուսուցիչը ժամանակ առ ժամանակ հարցերի, դիտարկումների
միջոցով պետք է ստուգի, թե արդյոք սովորողները չեն շեղվել նախատեսված նպատակներին տանող
ուղուց:
Ստորև ներկայացված են մի քանի հնարներ, որոնք կօգնեն սովորողներին և ուսուցիչներին՝
ձեռքբերումները, դժվարությունները ու բացթողումները բացահայտելու, անհրաժեշտ ճշգրտումներ
անելու, առաջադրանքները հնարավորինս հասկանալի դարձնելու և անսխալ կատարելու համար։
Այս հնարները լավ միջոց են նաև սովորողների ինքնուրույն աշխատանքը խթանելու, ինչպես
նաև կազմակերպելու ինքնագնահատում և փոխադարձ գնահատում։
«Ջերմաչափում»
«Հարցադարան»
Հարցադարանը ներառում է մի
շարք հարցադրումներ, որոնք դասի ժամանակ ուղղվում են այս կամ այն սովորողին կամ
սովորողների որոշակի խմբին և օգնում են
ուսուցիչներին որոշել, թե որ գիտելիքը կամ հասկացությունը չյուրացվեց սովորողների
կողմից։ Կիրառվում են հարցադրման մի շարք տարբերակներ, հատկապես ընդարձակ
պատասխաններ պահանջող՝ սովորողներից անհրաժեշտ տեղեկություն ստանալու նպատակով։
Ուսուցիչը դասարանը բաժանում է 4-հոգանոց
խմբերի։ Յուրաքանչյուր խմբի սեղանին դրվում է քարտ` հետևյալ հարցերով․
-
Ի՞նչ նոր բան
այսօր իմացաք։
-
Ո՞ր
տեղեկությունն էր ավելի հետաքրքիր։
-
Ի՞նչն էր
դժվար։
-
Ի՞նչը
խանգարեց աշխատանքին և ինչու՞։
Վերջում, ուսումնասիրելով քարտերը, ուսուցիչը
համապատասխան եզրահանգումներ է անում։
«Գիտելիքների
բուրգ»
Ապա այդ թղթերը կախում են դասարանի պատին։ Բոլոր սովորողները հերթով մոտենում են թղթերին և կարդում գրածները։ Վերջում անդրադառնում են գրված մտքերին, խմբավորում և ամփոփում։
«Ադամանդների
հիերարխիան»
Քարտերը ստանում են ադամանդի
տեսք և դասավորվում ըստ գաղափարների առաջնահերթության։ Աշխատանքը կարող է
իրականացվել անհատական, զույգով կամ խմբով։
«Խմբագրական
խորհուրդ»
«Արտաքին և ներքին շրջաններ»
Սովորողները կազմում են 2 շրջան՝ արտաքին և և ներքին,
այնուհետև կանգնում են դեմ - դիմաց և
ուսումնասիրվող թեմայից միմյանց հարցեր են ուղղում։ Հարցերի պատասխանը ստանալուց
հետո արտաքին շրջանի սովորողները տեղափոխվում են ժամսլաքի ուղղությամբ, կազմում
նոր զույգեր և կրկին միմյանց հարցեր ուղղում։
Այդ ընթացքում ուսուցիչը դիտարկումներ է անում և
նշում սովորողների թյուրընկալումներն ու դժվարությունները՝ հետագայում դրանց անդրադառնալու և շտկումներ
կատարելու համար։
«Չորս անկյուններ»
Թեմայի քննարկումից առաջ ուսուցիչը դասարանի անկյուններում փակցնում է նախապես պատրաստված 4 ցուցանակներ.
Անկյուն 1. Լիովին համաձայն եմ:
Անկյուն 2. Համաձայն եմ:
Անկյուն 3. Համաձայն չեմ:
Անկյուն 4. Բացարձակապես համաձայն
չեմ:
Ուսուցիչը սովորողներներին ասում է, որ թեմայի շրջանակում հնչեցնելու է պնդումներ
կամ տեսակետներ: Լսելուն պես սովորողները ծանր ու թեթև են անում հնչեցված պնդման հանդեպ
իրենց վերաբերմունքն ու տեղավորվում են դասարանի
չորս անկյուններում՝ ըստ թեմայի կամ մտքերի նկատմամբ իրենց ունեցած վերաբերմունքի:
Այնուհետև ուսուցիչը հնչեցնում է մյուս պնդումը կամ տեսակետը, սովորողները կրկին լսում
են և տեղավորվում են ըստ իրենց վերաբերմունքի համապատասխան անկյունում: Ուսուցիչը առաջարկում
է քննարկել թեմայի շրջանակում հնչած տեսակետները, իսկ սովորողները հիմնավորում են իրենց
ընտրությունը: Քննարկման արդյունքում նրանք կարող են փոխել անկյունը: Ցուցանակները
կարող են պահվել կրկին այլ թեմաներում կիրառելու համար:
«Երեքրոպեանոց դադար»
Այս հնարքը սովորողներին հնարավորություն է տալիս կանգ առնելու, խորհելու նոր նյութին առնչվող մտքերի, հասկացությունների շուրջ: Դադարն օգնում է նոր նյութը կապել նախորդ նյութերից ստացած գիտելիքների և փորձառության հետ: Սովորողներին առաջարկվում են հետևյալ արտահայտությունները.
«Ելքի քարտեր»
Ելքի քարտերի օրինակներ՝
Երբեմն դասի սկզբում, երբ ուսուցիչը ցանկանում է հասկանալ, թե ինչ են յուրացրել սովորողները նախորդ դասից, կիրառվում են մուտքի քարտեր։
Մուտքի քարտի օրինակ՝
Շատ հետաքրքիր և ակտիվացնող հնարներ են, անպայման կկիրառեմ իմ դասաժամերին։
ReplyDeleteՇատ արդյունավետ ու աշակերտների աշխուժությունն ու ակտիվությունն ապահովող հնարներ։ Շնորհակալություն օգտակար նյութի համար։
ReplyDeleteՇատ օգտակար է
ReplyDeleteՇնորհակալություն։Շատ հետաքրքիր և օգտակար հնարներ են։
ReplyDelete
ReplyDeleteՇատ օգտակար հնարներ են:Շնորհակալ ենք:
Ինձ դուր եկավ...,փորձելու եմ
ReplyDeleteՀետաքրքիր է ու կիրառելի։
ReplyDelete