«Ես և շրջակա աշխարհը» առարկայի կիսամյակային ամփոփիչ բնութագրի ձևանմուշ
Կազմեց Լուսինե Ալեքսանյանը
2021-2022 ուսումնական տարում Տավուշի մարզի 2-րդ դասարանում սովորողների ուսումնառության արդյունքների ոչ միավորային գնահատման՝ բնութագրերի ձևանմուշների վերաբերյալ
Նախաբան
Հանրակրթության պետական նոր
չափորոշչով սահմանվել է, որ 1–4-րդ դասարաններում և 5-րդ դասարանի 1-ին կիսամյակում
իրականացվելու է ոչ միավորային գնահատում, իսկ սովորողների ուսումնառության արդյունքների
գնահատման նոր կարգի համաձայն՝ յուրաքանչյուր սովորողի համար որպես կիսամյակի ամփոփում կազմվելու է ուսումնական առաջադիմության
բնութագիր բոլոր առարկաներից:
Տավուշի մարզի փորձարկող 2-րդ
դասարանի ուսպլանով նախատեսված բոլոր առարկաների վերջնարդյունքների հիման վրա կազմվել
են բնութագրերի հնգաստիճան սանդղակներ` որպես օգնություն ուսուցչին:
Յուրաքանչյուր աղյուսակի առաջին
սյունակում տրված են տվյալ առարկայի ուսումնական ծրագրով սահմանված թեմաները (ԵՇԱ,
Շախմատ, Մաթեմատիկա և այլն) կամ առարկայական չափորոշչով նախատեսված հիմնական հասկացություններն
ու ենթահասկացությունները (օր.՝ Մայրենի), իսկ աղյուսակի առաջին տողում ներկայացված
են Ա, Բ, Գ, Դ, Ե սյունակները՝ ցույց տալով առարկայական չափորոշչով սահմանված վերջնարդյունքների
կատարման աստիճանը 1-ին կիսամյակի համար՝ նվազման կարգով:
Ամեն առարկայի ուսուցիչ կարող
է կազմել յուրաքանչյուր սովորողի բնութագիրը՝ հաշվի առնելով հետևյալ սկզբունքները.
-
Պետք է շարժվել վերևից ներքև և հորիզոնական՝
գնալով ձախից աջ (Ա-Ե):
-
Կարելի է ընտրել որևէ սյունակի նկարագրությունը
ամբողջությամբ կամ համադրել հատվածներ տարբեր ձևակերպումներից, քանի որ նույն վերջնարդյունքի
կատարման մակարդակների բաժանումը պայմանական է:
-
Պետք է խուսափել մակարդակների բաժանել
երեխաներին, քանի որ քիչ հավանական է, որ որևէ սովորող բոլոր վերջնարդյունքների մասով
կապահովի նույն մակարդակը:
-
Չի կարելի սյունակները համեմատել կամ
նույնացնել միավորների (5-միավորային համակարգի կամ 10-միավորային համակարգի աստիճանների
հետ):
-
Բոլոր բնութագրերը կազմվել են դրական
շեշտադրմամբ. պետք է բացառել «Չի կարողանում»,
«Չգիտի», «Դժվարանում է» արտահայտությունները:
-
Ուսուցիչը կարող է ըստ անհրաժեշտության
խմբագրել կամ լրամշակել ձևակերպումները՝ առավել հարմարեցնելով դրանք տվյալ սովորողի
ցուցաբերած արդյունքին:
-
Բնութագիրը պետք է կցել սովորողի անձնական
գործին:
Ցուցումներ բնութագրերի կազմման վերաբերյալ
Ներկայացված աղյուսակների Ա սյունակում ներկայացված
են առարկայի առաջին կիսամյակին ուսուցնավող թեմաների վերջնարդյունքները՝ ձևակերպված
բնութագրի ձևով: Սյունակը ներկայացնում է վերջնարդյունքների ապահովման առավելագույն
աստիճանը: Հաջորդ սյունակները ներկայացնում են յուրաքանչյուր վերջնարդյունքի
ապահովման տարբեր աստիճանները նվազման կարգով: Վերջին՝ Ե սյունակում ներկայացված է
վերջնարդյունքի ապահովման նվազագույն աստիճանը:
Ուսուցիչը կարող է յուրաքանչյուր
սյունակի բնութագրերին ծանոթանալով՝ ընտրել յուրաքանչյուր երեխայի համար այն ձևակերպումները,
որոնք առավելապես համապատասխանում են նրա ուսումնառության արդյունքներին կիսամյակի
ավարտին: Այս աշխատանքը կատարելիս ուսուցիչը պետք է հիմնվի ողջ կիսամյակի ընթացքում
կիրառած ձևավորող գնահատման արդյունքների (ստուգաթերթերի, համառող գրառումների, ռուբրիկների,
դիտարկումների, հայտորոշիչ առաջադրանքների և այլ գործիքների պարբերական կիրառման վերլուծությունների
վրա):
Բնութագրերը կարող են կազմվել
տարբեր սյունակների բնութագրումներից ընտրված նկարագրություններից՝ ամբողջացնելով սովորողի
ամփոփ բնութագիրը տվյալ առարկայից: Նույն տողից միայն մեկ բնութագրիչ կարող է ներառվել կոնկրետ
սովորողի բնութագրի մեջ, քանի որ յուրաքանչյուր տողում նկարագրված են նույն վերջնարդյունքի ապահովման տարբեր աստիճանները: Չի բացառվում,
որ սյունակներից մեկի բնութագրումները լիովին համընկնեն կոնկրետ սովորողի առաջադիմության
արդյունքներին, սակայն առավել հաճախ դա կլինի տարբեր սյունակներից առանձնացված բնութագրիչներից
կազմված խճանկար:
«Ես և շրջակա աշխարհը» առարկայի կիսամյակային ամփոփիչ բնութագրի ձևանմուշ
1-ին կիսամյակի
հիմնական գաղափարները, թեմաները |
Ա |
Բ |
Գ |
Դ |
Ե |
1.
Ինքնություն Թեմա
Ով եմ ես |
Նկարագրում
է իրեն, իր զբաղմունքները, նախասիրությունները, հետաքրքրությունները, համեմատում
է մյուսների հետ, մեկնաբանում է դրանց կապը իր նպատակների հետ: |
Նկարագրում է իրեն, իր զբաղմունքները,
նախասիրությունները, հետաքրքրությունները: |
Նկարագրում է իրեն, իր զբաղմունքները: |
Թվարկում է իր որոշ հատկանիշներ
և որոշ սիրած զբաղմունքներ: |
Տրված հատկանիշներից ընտրում
է որոշ
(2-3) նկարագրեր, որոնք վերաբերում են իրեն: |
|
Տարբերակում և արտահայտում է իր զգացմունքներն ու հույզերը տարբեր
միջոցներով, նաև տարբերակում և համադրում է տարբեր զգայարաններով ստացած տեղեկությունները:
Ներկայացնում է, որ նույն տեղեկությունը կարելի է տարբեր զգայարաններով ստանալ: |
Տարբերակում և արտահայտում
է իր զգացմունքներն ու հույզերը տարբեր միջոցներով: Տարբերակում է տարբեր զգայարաններով
ստացած տեղեկությունները: |
Տարբերակում
և արտահայտում է որոշ զգացմունքներ և հույզեր:
Տարբերակում է, թե ո՛ր տեղեկությունը ո՛ր զգայարանով է ստանում: |
Տարբերակում և արտահայտում
է որոշ հույզեր: Տարբերակում
է, թե ո՛ր տեղեկությունը ո՛ր զգայարանով է ստանում՝ նկարների օգնությամբ: |
Տարբերակում է ուրախություն
և տխրություն արտահայտող պատկերները: Թվարկում է մի քանի զգայարան՝ աչք, ականջ, բերան… |
|
Նկարագրում
է իրեն՝ անցյալում, ներկայում և ապագայում և տարբեր ժամանակներում կատարված իրադարձությունները: |
Նկարագրում
է իրեն անցյալում, ներկայում և պատկերացնում է ապագայում: Տարբերակում է նկարագրված
իրադարձության կատարման ժամանակը: |
Նկարագրում է իրեն անցյալում
և ներկայում: |
Ընտրում և համապատասխանեցնում
է ներկային և անցյալին վերաբերող որոշ նկարագրություններ: |
Տարբերակում է ներկայում
կատարվող, իրեն վերաբերող որոշ գործողություններ: |
|
Կազմում
է օրվա ռեժիմ՝ ճիշտ բաշխելով օրը աշխատանքի, հանգստի, զբաղմունքի, քնի միջև: Ունի
ժամանակը արդյունավետ տնօրինելու կարողություն: |
Կազմում
է օրվա ռեժիմ՝ ճիշտ բաշխելով օրը աշխատանքի, հանգստի, զբաղմունքի, քնի միջև: |
Տարբերակում
է ճիշտ կազմված ռեժիմի քայլաշարը: |
Ընտրում
և դասավորում է օրվա անելիքներն ըստ հերթականության: |
Կարողանում է ընտրել օրվա
իր անելիքներից 2-3 գործողություն՝ ըստ հերթականության: |
|
Բացատրում
է մարմնի տարբեր մասերի փոխկապվածությունը որպես մեկ համակարգի: |
Բացատրում
է, որ մարմնի բոլոր մասերը գործում են փոխկապված: |
Գիտի
մարմնի մասերը և որ դրանք միմյանց հետ փոխկապված են: |
Թվարկում
և ցույց է տալիս մարմնի մասերը: |
Թվարկում և ցույց է տալիս
մարմնի հիմնական մասերը (գլուխ, իրան, ոտքեր, ձեռքեր…): |
|
Ուշադիր
է և հոգատար իր շուրջն եղած բոլոր մարդկանց հանդեպ, պատրաստակամ է աջակցելու բոլորին: |
Պատրաստակամ
է հեշտացնելու և հավասար հնարավորություն ապահովելու բոլորի համար։ |
Պատրաստակամ
է օգնելու, չունի իրենից տարբեր մարդկանց
ծաղրելու, ճնշելու հակում: |
Օգնում
է ընկերներին՝ երբ հուշում են այդ մասին: |
|
|
Հիմնավորում է որ հիգիենայի պահպանումը առողջության գրավականներից մեկն է: Գիտի և պահպանում է անձնական հիգիենայի բոլոր կանոնները: Կարևորում է մաքուր օդում գտնվելն ու կոփվելը: |
Գիտի
և պահպանում է անձնական հիգիենայի կանոնները՝ հաճախակի լվացվում է, հետևում է մաքրությանը:
Տարբերակում
է անձնական հիգիենայի անհատական պարագաները: Հաճույքով է մարմնամարզությամբ զբաղվում, և գիտի մաքուր օդում գտնվելու առողջարար լինելու մասին: |
Հետևում
է հիգիենայի որոշ կանոնների: Տարբերակում է անձնական հիգիենայի անհատական պարագաները: Ցուցադրում է ձեռքերը և ատամները ճիշտ լվանալու շարժումները: Ակտիվ է մարմնամարզություն
անելիս և մաքուր օդում գտնվելիս: |
Թվարկում
է անձնական հիգիենայի հիմնական կանոնները, ցույց է տալիս լվացվելու և ատամները լվանալու
որոշ շարժումներ: Կատարում է մարմնամարզություն՝
հետևելով օրինակին: |
Ցույց է տալիս լվացվելու որոշ շարժումներ։ |
Հիմնական գաղափար՝
Անվտանգություն Թեմա 2 – Ես ապահով եմ |
Նկարագրում է առողջ և սննդարար
ուտելիքը, սննդակարգը, կարևորում է նախաճաշելու սովորությունը: |
Նկարագրում է առողջ և սննդարար ուտելիքը, կարևորում է նախաճաշելը: |
Տարբերակում
է առողջ և անառողջ սնունդը, գիտի, որ պետք է նախաճաշել: |
Նշում
է որոշ առողջ և անառողջ սննդի օրինակներ: |
Տրված օրինակներից
ընտրում է որոշ առողջ և անառողջ սնունդ ցույց տվող որոշ օրինակներ: |
|
Խմբավորում է սննդամթերքը հիմնական խմբերում, տարբերակում է կենդանական
և բուսական ծագման սննդամթերքները: |
Տարբերակում է սննդամթերքի հիմնական խմբերը, նշում է կենդանական և բուսական ծագման սննդատեսակները: |
Տարբերակում
է սննդամթերքի խմբերը՝ որոշ բացթողումներով և նշում է որոշ բուսական և որոշ կենդանական
ծագման սննդատեսակներ: |
Օգնությամբ
համապատասխանեցնում է սննդամթերքները իրենց համապատասխան խմբերին, նաև բուսական
և կենդանական ծագմանը: |
Օգնությամբ համապատասխանեցնում
է որոշ, առավել հաճախ օգտագործվող սննդամթերքները իրենց համապատասխան խմբերին: |
|
Կարևորում է սնվելու ռեժիմի պահպանումը: |
Գիտի,
որ սնունդը միշտ պետք է նույն պարբերականությամբ ընդունել: |
Գիտի,
որ ամեն օր նույն ժամերին պետք է սնվել: |
|
|
|
Տարբերակում և ընտրում է առողջ սնունդ: Տարբերում է փչացած սնունդը: |
Հիմնականում
ընտրում է առողջ սնունդ և
տարբերում
է փչացած սնունդը: |
Ընտրում
է առողջ սննդի որոշ օրինակներ: Տարբերում
է, փչացած սննդի որոշ օրինակներ: |
Ցույց
է տալիս որոշ առողջ և որոշ անառողջ սննդի օրինակներ: |
|
|
Բացատրում է, որ սնունդը և ջուրը անհրաժեշտ են մարմնի աճի, զարգացման
և եռանդի համար: |
Գիտի,
որ սնունդը և ջուրը անհրաժեշտ են մարմնի աճի, զարգացման և եռանդի համար: |
Նշում
է, որ պետք է սնվել և հաճախ ջուր խմել առույգ լինելու և մեծանալու համար: |
Տեսնում
է կապը սնվելու և աճելու, մեծանալու միջև: |
|
|
Թվարկում է վտանգները՝
տանը, դպրոցում և փողոցում և խմբավորում
է անվտանգության կանոններն ըստ համապատասխանության: |
Տարբերակում
է վտանգները՝ տանը, դպրոցում և փողոցում
և խմբավորում է անվտանգության կանոնները
վտանգներին համապատասխան: |
Թվարկում է որոշ վտանգներ
տանը, դպրոցում և փողոցում, նշում է իր թվարկած վտանգներից խուսափելու անվտանգության
որոշ կանոնները: |
Կարողանում
է նկարներից ընտրել վտանգ պարունակող նկարները և ընտրում է համապատասխան վարքականոնների
նկարները: |
Նկարներից ընտրում
է որոշ վտանգ պարունակով նկարներ և ընտրում է դրանց համապատասխան վարքականոնների
որոշ նկարներ: |
|
Կիրառում և հետևում է անվտանգության
պարզ կանոններին երկրաշարժի ժամանակ տանը, դպրոցում կամ փողոցում: |
Հետևում է անվտանգության պարզ կանոններին երկրաշարժի
ժամանակ տանը, դպրոցում կամ փողոցում: |
Կատարում է անվտանգության
կանոններին հետևելու հրահանգները: |
Կարողանում
է հետևել անվտանգությանը վերաբերող հրահանգներին, երբեմն՝ օգնությամբ: |
Օգնությամբ կատարում
է անվտանգությանը վերաբերող հրահանգները: |
|
Թվարկում է վտանգի դեպքում օգնության
համապատասխան հեռախոսահամարները և գիտի, թե ումից պետք է օգնություն խնդրի: |
Գիտի վտանգի դեպքում օգնության հեռախոսահամարները և թե
ումից պետք է օգնություն
խնդրի: |
Համապատասխանեցնում
է օգնության հեռախոսահամարները՝ ծառայություններին: |
Գիտի,
թե ումից պետք է օգնություն խնդրի վտանգիօ դեպքում: |
|
|
Ներկայացնում է վնասակար սովորությունները: Գիտի, որ ծխախոտի ծուխը
վնասակար է առողջությանը և չպետք է մնա ծխողների շրջապատում, այլ պետք է արագ հեռանա
տարածքից, զգուշացնի մեծերին, որ ծխելը վնաս է առողջությանը և օդափոխի սենյակը: |
Թվարկում
է վնասակար սովորությունները: Գիտի,
որ ծխախոտի ծուխը վնասակար է առողջությանը և որ չպետք է մնա ծխողների շրջապատում,
այլ պետք է արագ հեռանա այդ տարածքից: |
Թվարկում է որոշ վնասակար
սովորություններ, այդ թվում՝ ծխելը, նշում է, որ ծխելը և ծուխը վնասակար է առողջությանը: |
Նկարներում
տարբերակում է վնասակար սովորությունները, այդ թվում՝ ծխելը: |
Նկարներում նշում
է որոշ վնասակար սովորություններ, նաև ծխելը: |
|
Օրինակներ է բերում վարակիչ հիվանդությունների փոխանցման և դրանց կանխարգելման ուղիների վերաբերյալ: Գիտի, որ կան վարակիչ հիվանդություններ, որոնց տարածումը կապված է պատվաստումներից հրաժարվելու հետ: Բացատրում է, որ առողջությունը կախված է նաև միջավայրի մաքրությունից: |
Օրինակներ
է բերում վարակիչ հիվանդությունների փոխանցման և դրանց կանխարգելման ուղիների վերաբերյալ,
այդ թվում՝ պատվաստումը:
Նշում է առողջության և շրջակա
միջավայրի մաքրություն միջև եղած կապի մասին: |
Գիտի, որ պետք է օդափոխի
սենյակը և տարածքը,
ուր գտնվում է: Նշում է, որ կան հիվանդություններ, որոնք փոխանցվում են մեկից մյուսին՝
վարակում են միմյանց: Նշում է, որ պետք է լվացվել, պահպանել հիգիենայի կանոնները
և դիմակ կրել, որպեսզի չհիվանդանա: Հիվանդանալու պատճառների մեջ նշում է նաև շրջապատի աղտոտվածությունը: |
Ընտրում է վարակների
տարածման եղանակները ցույց տվող նկարներ, ինչպես նաև դրանցից խուսափելու եղանակ ցույց
տվող նկարներ: |
Ընտրում
է վարակների տարածման եղանակներ ցույց տվող որոշ նկարներ, ինչպես նաև դրանցից խուսափելու
եղանակ ցույց տվող որոշ նկարներ: |
Հիմնական գաղափար՝ Փոխհարաբերություններ Թեմա 3 – Ես մենակ
չեմ |
Նկարագրում է տարբեր կազմով ընտանիքները, նրանց դերերն
ու պարտականությունները, այդ թվում՝ իր, առանց տարանջատելու դրանք կանանց և տղամարդկանց
գործերի: |
Նակարագրում է տարբեր կազմով ընտանիքները, մեծ և փոքր,
դերերն ու պարտականություններն ընտանիքում, առանց տարանջատելու դրանք կանանց և տղամարդկանց
գործերի: |
Նակարագրում է տարբեր կազմով ընտանիքները, մեծ և փոքր, դերերն ու պարտականություններն
իրենց ընտանիքում: |
Նկարագրում է իր ընտանիքը, գիտի, որ ընտանիքները տարբեր կազմ կարող են ունենալ:
Ներկայացնում է որոշ դերեր և պարտականություններ ընտանիքում: |
Ընտրում և նկարներով կազմում է իր ընտանիքը, ընտանիքի
անդամներին: |
|
Նկարագրում
է, թե ընտանիքներն ինչպես են կազմակերպում
իրենց հանգիստը, ժամանցը, տոները: |
Նկարագրում է հանգիստը, ժամանցը, տոները ընտանիքում: |
Նկարագրում
է ժամանցի որոշ ձևեր, ինչպես նաև տոներ,
որոնք նշում են ընտանիքում: |
Նկարագրում է ինչպես են իրենց ընտանիքում հանգստանում
և տոնում որոշ տոներ: |
Ցույց է տալիս որոշ դերեր, որ բնորոշ են իր ընտանիքի
անդամներին: Ընտրում և ցույց է տալիս տոներ խորհրդանշող նկարներ, որոնք տոնում են
իրենց ընտանիքում՝ Նոր տարի, Զատիկ և այլն: |
|
Հոգատար
է և արդյունավետ է շփվում մերձավորներերի
հետ: Արդյունավետ շփվում է, կարողանում է լսել հարգել ուրիշներին, ջանում է հաշտ
լինել բոլորի հետ: Կարևորում է միմյանց օգնելը: |
Արդյունավետ
է շփվում, կոնֆլիկտներ չի հրահրում: Պատրաստակամ է օգնել բոլորին |
Արդյունավետ
է շփվում:
Օգնում է ընկերներին, երբ դրա կարիքը կա: |
Օգնում
է ընկերներին, երբ հուշում են: |
|
|
Նկարագրում
և օրինակներ է բերում, թե ինչը կարող է օգնել կամ խանգարել ընկերությանը, որ որակներն
են բնորոշ լավ ընկերոջը, և բացատրում է, որ դրանք վերաբերում են հավասարապես և աղջիկներին
և տղաներին: Հարգում է տարբերությունները: |
Նկարագրում
և օրինակներ է բերում լավ և վատ ընկերոջ, ներկայացնում է դրանց բնորոշիչները, առանց
տարբերակում դնելու աղջիկների և տղաների միջև: Հարգում
է տարբերությունները: |
Օրինակներ
է բերում լավ և վատ ընկերոջ, ներկայացնում է դրանք: |
Տարբերակում
է լավ և վատ ընկերոջը բնորոշող վարքագծերը:
|
|
|
Բերում
է մեծահասակների և հասակակիցների վարքագծի դրական և բացասական օրինակներ: |
Բերում
է դրական և բացասական վարքագծերի տարբեր օրինակներ: |
Բերում
է դրական և բացասական վարքագծերի որոշ օրինակներ: |
Տարբերակում
և ցույց է տալիս որոշ լավ և վատ արաքներ
բնորոշող վարքագծերը: |
Նշում կամ նկարների վրա ցույց է տալիս որոշ լավ և վատ
արարքներ: |
|
Նկարագրում
է իր բնակավայրում ապրող մարդկանց, զբաղմունքները, սովորույթները, առանձնահատկությունները: |
Նկարագրում
է իր բնակավայրի մարդկանց զբաղմունքները,
սովորույթները: |
Նկարագրում
է իր բնակավայրի մարդկանց: |
|
|
|
Կողմնորոշվում
է տարածքում, գիտի տան, դպրոցի հասցեն, կարողանում է կարդալ ցուցանակները, գիտի ր հետևում է կանոններին և բացատրում է դրանց
կարևորությունը: |
Կողմնորոշվում
է տարածքում, գիտի տան, դպրոցի հասցեն, կարողանում է կարդալ ցուցանակները, հետևում է կանոններին: |
Կողմնորոշվում
է տարածքում, գիտի տան, դպրոցի հասցեն, կարդում և օգնությամբ հասկանում է ցուցանակներում
նշված կանոնները: |
Կողմնորոշվում
է տարածքում, գիտի տան, դպրոցի հասցեն, կարդում և օգնությամբ հետևում է ցուցանակներում
նշված կանոններին: |
Օգնությամբ
հետևում է ցուցանակներում նշված կանոններին: |
|
Պարզ բացատրություն է տալիս, թե ինչի համար են դպրոցը, հիվանդանոցը,
բանկը, ոստիկանությունը և այլն: |
Պարզ բացատրում է, թե ինչի համար են դպրոցը, հիվանդանոցը,
բանկը, ոստիկանությունը և այլն: |
Թվարկում
է դպրոցի, հիվանդանոցի, բանկի, ոստիկանության որոշ բնութագրիչներ: |
Տարբերակում
է դպրոցին, հիվանդանոցին, բանկին, ոստիկանությանը /վերաբերող որոշ բնութագրիչներ: |
Տարբերակում
է դպրոցին, հիվանդանոցին, բնորոշ ցուցադրվող որոշ բնութագրիչներ: |
|
Համեմատում
և բնութագրում է քաղաքի և գյուղի տարբերությունները, առանձնահատկությունները: |
Նկարագրում
է քաղաքին և գյուղին բնորոշ առանձնահատկություններ: |
Ներկայացնում
է քաղաքին և գյուղին բնորոշ հիմնական հատկանիշները: |
Տարբերակում
է քաղաքին և գյուղին բնորոշ որոշ հատկանիշներ: |
Տարբերակում
և ցույց է տալիս քաղաքին և գյուղին բնորոշ որոշ հատկանիշներ: |
|
Թվարկում
և նկարագրում է իր բնակավայրի տեսարժան վայրերն ու հուշարձանները, բնակավայրի բնությունը: |
Թվարկում և նկարագրում է
իր բնակավայրի տեսարժան վայրերն ու բնությունը: |
Թվարկում
և ներկայացնում է իր բնակավայրի որոշ տեսարժան վայրեր և բնության առանձնահատկություններ: |
Նշում
է իր բնակավայրի ամենանշանակալի վայրը, հուշարձանը, և ունի հոգատար վերաբերմունք դրանց հանդեպ: |
|
|
Ցուցաբերում
է պատասխանատու, խնայող և հոգատար վերաբերմունք շրջակա միջավայրի և բնակիչների հանդեպ: |
Պատասխանատու
է, խնայող և հոգատար շրջակա միջավայրի և բնակիչների հանդեպ: |
Խնայող և հոգատար է շրջակա
միջավայրի և բնակիչների հանդեպ: |
|
|
1-ին թեմա- Ով եմ ես
Նկարագրում է իրեն, իր զբաղմունքները, նախասիրությունները, հետաքրքրությունները, համեմատում է մյուսների հետ: Մեկնաբանում է դրանց կապը իր նպատակների հետ: Տարբերակում և արտահայտում է իր զգացմունքներն ու հույզերը տարբեր միջոցներով, նաև տարբերակում և համադրում է տարբեր զգայարաններով ստացած տեղեկությունները: Ներկայացնում է, որ նույն տեղեկությունը կարելի է տարբեր զգայարաններով ստանալ: Նկարագրում է իրեն՝ անցյալում, ներկայում և ապագայում և տարբեր ժամանակներում կատարված իրադարձությունները: Ունի ժամանակը արդյունավետ տնօրինելու կարողություն: Բացատրում է մարմնի տարբեր մասերի փոխկապվածությունը որպես մեկ համակարգի: Ուշադիր է և հոգատար իր շուրջն եղած բոլոր մարդկանց հանդեպ, պատրաստակամ է աջակցելու բոլորին: Հիմնավորում է որ հիգիենայի պահպանումը առողջության գրավականներից մեկն է: Գիտի և պահպանում է անձնական հիգիենայի բոլոր կանոնները: Կարևորում է մաքուր օդում գտնվելն ու կոփվելը:
2-րդ
թեմա – Ես ապահով եմ
Նկարագրում է առողջ և սննդարար ուտելիքը, սննդակարգը, կարևորում է նախաճաշելու սովորությունը: Խմբավորում է սննդամթերքը հիմնական խմբերում, տարբերակում է կենդանական և բուսական ծագման սննդամթերքները: Կարևորում է սնվելու ռեժիմի պահպանումը: Տարբերակում և ընտրում է առողջ սնունդ: Տարբերում է փչացած սնունդը: Բացատրում է, որ սնունդը և ջուրը անհրաժեշտ են մարմնի աճի, զարգացման և եռանդի համար: Թվարկում է վտանգները՝ տանը, դպրոցում և փողոցում և խմբավորում է անվտանգության կանոններն ըստ համապատասխանության: Կիրառում և հետևում է անվտանգության պարզ կանոններին երկրաշարժի ժամանակ տանը, դպրոցում կամ փողոցում: Գիտի վտանգի դեպքում օգնության համապատասխան հեռախոսահամարները և գիտի, թե ումից պետք է օգնություն խնդրի: Ներկայացնում է վնասակար սովորությունները: Գիտի որ ծխախոտի ծուխը վնասակար է առողջությանը և չպետք է մնա ծխողների շրջապատում, այլ պետք է արագ հեռանա տարածքից, զգուշացնի մեծերին, որ ծխելը վնաս է առողջությանը և օդափոխի սենյակը: Օրինակներ է բերում վարակիչ հիվանդությունների փոխանցման և դրանց կանխարգելման ուղիների վերաբերյալ: Գիտի, որ կան վարակիչ հիվանդություններ, որոնց տարածումը կապված է պատվաստումներից հրաժարվելու հետ: Բացատրում է, որ առողջությունը կախված է նաև միջավայրի մաքրությունից:
3-րդ թեմա – Ես մենակ չեմ
Նկարագրում է տարբեր կազմով ընտանիքները, նրանց դերերն ու պարտականությունները, այդ թվում՝ իր, առանց տարանջատելու դրանք կանանց և տղամարդկանց գործերի: Նկարագրում է, թե ընտանիքներն ինչպես են կազմակերպում իրենց հանգիստը, ժամանցը, տոները: Հոգատար է և արդյունավետ է շփվում մերձավորներերի հետ: Նկարագրում և օրինակներ է բերում, թե ինչը կարող է օգնել կամ խանգարել ընկերությանը, որ որակներն են բնորոշ լավ ընկերոջը, և բացատրում է, որ դրանք վերաբերում են հավասարապես և աղջիկներին և տղաներին: Արդյունավետ շփվում է, կարողանում է լսել հարգել ուրիշներին, ջանում է հաշտ լինել բոլորի հետ: Կարևորում է միմյանց օգնելը: Բերում է մեծահասակների և հասակակիցների վարքագծի դրական և բացասական օրինակներ: Հարգում է տարբերությունները: Նկարագրում է իր բնակավայրում ապրող մարդկանց, զբաղմունքները, սովորույթները, առանձնահատկությունները: Կողմնորոշվում է տարածքում, գիտի տան, դպրոցի հասցեն, կարողանում է կարդալ ցուցանակները, գիտի կանոնները և դրանց կարևորությունը: Պարզ բացատրություն է տալիս, թե ինչի համար են դպրոցը, հիվանդանոցը, բանկը, ոստիկանությունը և այլն: Համեմատում և բնութագրում է քաղաքի և գյուղի տարբերությունները, առանձնահատկությունները: Թվարկում և նկարագրում է իր բնակավայրի տեսարժան վայրերն ու հուշարձանները, բնակավայրի բնությունը: Ցուցաբերում է պատասխանատու, խնայող և հոգատար վերաբերմունք շրջակա միջավայրի և բնակիչների հանդեպ:
Բ սյունակ
1-ին թեմա
Նկարագրում է իրեն, իր զբաղմունքները, նախասիրությունները, հետաքրքրությունները: Տարբերակում և արտահայտում է իր զգացմունքներն ու հույզերը տարբեր միջոցներով: Նկարագրում է իրեն անցյալում, ներկայում և պատկերացնում է ապագայում: Տարբերակում է նկարագրված իրադարձության կատարման ժամանակը: Կազմում է օրվա ռեժիմ՝ ճիշտ բաշխելով օրը աշխատանքի, հանգստի, զբաղմունքի, քնի միջև: Տարբերակում է տարբեր զգայարաններով ստացած տեղեկությունները, Բացատրում է, որ մարմնի բոլոր մասերը գործում են փոխկապված: Պատրաստակամ է հեշտացնելու և հավասար հնարավորություններ ապահովելու բոլորի համար։ Գիտի և պահպանում է անձնական հիգիենայի կանոնները՝ հաճախակի լվացվում է, հետևում է մաքրությանըւթյանը: Տարբերակում է անձնական հիգիենայի անհատական պարագաները: Հաճույքով է մարմնամարզությամբ զբաղվում, և գիտի մաքուր օդում գտնվելու առողջարար լինելը:
2-րդ թեմա
Նկարագրում է առողջ և սննդարար ուտելիքը, կարևորում է նախաճաշելը: Տարբերակում է սննդամթերքի հիմնական խմբերը, նշում է կենդանական և բուսական ծագման սննդատեսակները: Գիտի, որ սնունդը միշտ պետք է նույն պարբերականությամբ ընդունել: Ընտրում է առողջ սնունդ: Տարբերում է փչացած սնունդը: Բացատրում է, որ սնունդը և ջուրը անհրաժեշտ են մարմնի աճի, զարգացման և եռանդի համար: Տարբերակում է վտանգները՝ տանը, դպրոցում և փողոցում և խմբավորում է անվտանգության կանոնները վտանգներին համապատասխան: Հետևում է անվտանգության պարզ կանոններին երկրաշարժի ժամանակ տանը, դպրոցում կամ փողոցում: Գիտի վտանգի դեպքում համապատասխան օգնության հեռախոսահամարները և գիտի, թե ումից պետք է օգնություն խնդրի վտանգի ժամանակ: Թվարկում է վնասակար սովորությունները: Գիտի որ ծխախոտի ծուխը վնասակար է առողջությանը և որ չպետք է մնա ծխողների շրջապատում, այլ պետք է արագ հեռանա այդ տարածքից: Օրինակներ է բերում վարակիչ հիվանդությունների փոխանցման և դրանց կանխարգելման ուղիների վերաբերյալ, այդ թվում՝ պատվաստումը: Նշում է առողջության և շրջակա միջավայրի մաքրություն միջև եղած կապի մասին:
3-րդ թեմա
Նակարագրում է տարբեր կազմով ընտանիքները,
մեծ և փոքր, դերերն ու պարտականություններն ընտանիքում, առանց տարանջատելու դրանք կանանց և տղամարդկանց
գործերի: Նկարագրում է հանգիստը, ժամանցը, տոները ընտանիքում: Նկարագրում և օրինակներ
է բերում լավ և վատ ընկերոջ, ներկայացնում է դրանց բնորոշիչները, առանց տարբերակում
դնելու աղջիկների և տղաների միջև: Արդյունավետ է շփվում, կոնֆլիկտներ չի հրահրում:
Պատրաստակամ է օգնել բոլորին Բերում է դրական և բացասական վարքագծերի տարբեր օրինակներ:
Հարգում է տարբերությունները: Նկարագրում է իր բնակավայրի մարդկանց զբաղմունքները, սովորույթները: Կողմնորոշվում
է տարածքում, գիտի տան, դպրոցի հասցեն, կարողանում է կարդալ ցուցանակները, հետևում է կանոններին: Պարզ բացատրում է, թե ինչի համար են դպրոցը,
հիվանդանոցը, բանկը, ոստիկանությունը և այլն: Նկարագրում է քաղաքին և գյուղին բնորոշ
առանձնահատկություններ: Թվարկում և նկարագրում է իր բնակավայրի տեսարժան վայրերն ու
բնությունը: Պատասխանատու է, խնայող և հոգատար շրջակա միջավայրի և բնակիչների հանդեպ:
Գ սյունակ
1-ին թեմա
Նկարագրում է իրեն, իր զբաղմունքները: Տարբերակում և արտահայտում է որոշ զգացմունքներ և հույզեր: Նկարագրում է իրեն անցյալում և ներկայում: Տարբերակում է ճիշտ կազմված ռեժիմի քայլաշարը: Տարբերակում է, թե ո՛ր տեղեկությունը ո՛ր զգայարանուվ է ստանում: Գիտի մարմնի մասերը և որ դրանք գործում են փոխկապված: Պատրաստակամ է օգնելու, չունի իրենից տարբեր մարդկանց ծաղրելու, ճնշելու հակում: Հետևում է հիգիենայի որոշ կանոնների: Տարբերակում է անձնական հիգիենայի անհատական պարագաները: Ցուցադրում է ձեռքերը և ատամները ճիշտ լվանալու շարժումները: Ակտիվ է մարմնամարզություն անելիս և մաքուր օդում գտնվելիս:
2-րդ թեմա
Տարբերակում
է առողջ և անառողջ սնունդը, գիտի, որ պետք է նախաճաշել: Տարբերակում է սննդամթերքի
խմբերը՝ որոշ բացթողումներով և նշում է որոշ բուսական և որոշ կենդանական ծագման սննդատեսակներ:
Գիտի, որ ամեն օր նույն ժամերին պետք է սնվել: Նշում է, որ պետք է սնվել և հաճախ ջուր
խմել առույգ լինելու և մեծանալու համար: Թվարկում է որոշ վտանգներ տանը, դպրոցում և
փողոցում, նշում է իր թվարկած վտանգներից խուսափելու անվտանգության որոշ կանոնները:
Կատարում է անվտանգության կանոններին հետևելու հրահանգները: Թվարկում է որոշ վնասակար
սովորություններ, այդ թվում՝ ծխելը, նշում է, որ ծխելը և ծուխը վնասակար է առողջությանը:
Գիտի, որ պետք է օդափոխի սենյակը և տարաշքը, ուր գտնվում է: Նշում է, որ կան հիվանդություններ,
որոնք փոխանցվում են մեկից մյուսին՝ վարակում են միմյանց: Նշում է, որ պետք է լվացվել,
պահպանել հիգիենայի կանոնները և դիմակ կրել, որպեսզի չհիվանդանալ: Հիվանդանալու պատճառների
մեջ նշում է նաև շրջապատի աղտոտվածությունը:
Նակարագրում է տարբեր կազմով ընտանիքները,
մեծ և փոքր, դերերն ու պարտականություններն իրենց ընտանիքում: Նկարագրում է ժամանցի որոշ ձևեր և տոներ, որոնք
նշում են ընտանիքում: Օրինակներ է բերում լավ և վատ ընկերոջ, ներկայացնում է դրանք:
Արդյունավետ է շփվում: Օգնում է ընկերներին, երբ դրա կարիքը կա: Բերում է դրական և
բացասական վարքագծերի որոշ օրինակներ: Նկարագրում է իր բնակավայրի մարդկանց: Կողմնորոշվում է տարածքում, գիտի տան, դպրոցի հասցեն,
կարդում և օգնությամբ հասկանում է ցուցանակներում նշված կանոնները: Թվարկում է դպրոցի,
հիվանդանոցի, բանկի, ոստիկանության որոշ բնութագրիչներ: Ներկայացնում է քաղաքին և գյուղին
բնորոշ որոշ հատկանիշներ: Թվարկում և ներկայացնում է իր բնակավայրի որոշ տեսարժան վայրեր
և բնության առանձնահատկություններ: Խնայող և հոգատար է շրջակա միջավայրի և բնակիչների
հանդեպ:
Թվարկում
է իր որոշ հատկանիշներ և որոշ սիրած զբաղմունքներ: Տարբերակում և արտահայտում է որոշ
պարզ հույզեր: Ընտրում և համապատասխանեցնում
է ներկային և անցյալին վերաբերող նկարագրությունները: Ընտրում և դասավորում է օրվա
անելիքներն ըստ հերթականության: Թվարկում է անձնական հիգիենայի հիմնական կանոնները,
ցույց է տալիս լվացվելու և ատամները լվանալու որոշ շարժումներ: Կատարում է մարմնամարզություն՝
հետևելով օրինակին:
2-րդ թեմա
Նշում է որոշ առողջ և անառողջ սննդի օրինակներ: Օգնությամբ համապատասխանեցնում է սննդամթերքները իրենց համապատասխան խմբերին, նաև բուսական և կենդանական ծագմանը: Տեսնում է կապը սնվելու և աճելու, մեծանալու միջև: Կարողանում է նկարներից ընտրել վտանգ պարունակով նկարները և ընտրում է համապատասխան վարքականոնների նկարները: Կարողնում է հետևել անվտանգությանը վերաբերող հրահանգներին, երբեմն՝ օգնությամբ: Նկարներում տարբերակում է վնասակար սովորությունները, այդ թվում՝ ծխելը: Ընտրում է վարակների տարածման եղանակները ցույց տվող նկարներ, ինչպես նաև դրանցից խուսափելու եղանակ ցույց տվող նկարներ:
3-րդ թեմա
Նկարագրում է իր ընտանիքը, գիտի, որ ընտանիքները տարբեր կազմ կարող են ունենալ: Ներկայացնում է որոշ դերեր և պարտականություններ ընտանիքում: Նկարագրում է ինչպես են իրենց ընտանիքում հանագստանում և տոնում որոշ տոներ: Տարբերակում է լավ և վատ ընկերոջը բնորոշող վարքագծերը: Օգնում է ընկերներին, երբ հուշում են: Կողմնորոշվում է տարածքում, գիտի տան, դպրոցի հասցեն, կարդում և օգնությամբ հետևում է ցուցանակներում նշված կանոններին: Տարբերակում է դպրոցի, հիվանդանոցի, բանկի, ոստիկանության ցուցադրվող որոշ բնութագրիչներ: Տարբերակում է քաղաքին և գյուղին բնորոշ որոշ հատկանիշներ: Նշում է իր բնակավայրի ամենանշանակալի վայրը, հուշարձանը և ունի հոգատար վերաբերմունք դրանց հանդեպ:
Ե սյունակ
1-ին թեմա
Տրված հատկանիշներից ընտրում է որոշ նկարագրեր,
որոնք վերաբերում են իրեն: Կարողանում է ընտրել օրվա անելիքներից 2-3 գործողություն՝
ըստ հերթականության: Տարբերակում է ուրախություն և տխրություն արտահայտող պատկերները:
Թվարկում է մի քանի զգայարան՝ աչք, ականջ, բերան… Թվարկում և ցույց է տալիս մարմնի
գլխավոր մասերը:
2-րդ թեմա
Տրված օրինակներից ընտրում է որոշ առողջ և անառողջ սնունդ ցույց տվող օրինակներ: Օգնությամբ համապատասխանեցնում է որոշ, առավել հաճախ օգտագործվող սննդամթերքները իրենց համապատասխան խմբերին: Նկարներից ընտրում է որոշ վտանգ պարունակով նկարներ և ընտրում է դրանց համապատասխան վարքականոնների որոշ նկարներ: Օգնությամբ կատարում է անվտանգությանը վերաբերող հրահանգները: Նկարներում նշում է որոշ վնասակար սովորություններ, նաև ծխելը: Ընտրում է վարակների տարածման եղանակներ ցույց տվող որոշ նկարներ, ինչպես նաև դրանցից խուսափելու եղանակ ցույց տվող որոշ նկարներ:
3-րդ թեմա
Ընտրում և նկարներով կազմում է իր ընտանիքը,
ընտանիքի անդամներին: Ցույց է տալիս որոշ դերեր, որ բնորոշ են իր ընտանիքի անդամներին:
Ընտրում և ցույց է տալիս տոներ խորհրդանշող նկարներ, որոնք տոնում են իրենց ընտանիքում՝
Նոր տարի, Զատիկ և այլն: Տարբերակում և ցույց է տալիս որոշ լավ և վատ արաքներ բնորոշող վարքագծերը: Օգնությամբ
հետևում է ցուցանակներում նշված կանոններին: Տարբերակում է դպրոցին, հիվանդանոցին,
բնորոշ ցուցադրվող որոշ բնութագրիչներ: Տարբերակում և ցույց է տալիս քաղաքին և գյուղին
բնորոշ որոշ հատկանիշներ:
Comments
Post a Comment