«Կերպարվեստ» առարկայի կիսամյակային ամփոփիչ բնութագրի ձևանմուշ
2021-2022
ուսումնական տարում Տավուշի մարզի 2-րդ դասարանում սովորողների ուսումնառության արդյունքների
ոչ միավորային գնահատման՝ բնութագրերի ձևանմուշների վերաբերյալ
Նախաբան
Հանրակրթության պետական նոր
չափորոշչով սահմանվել է, որ 1–4-րդ դասարաններում և 5-րդ դասարանի 1-ին կիսամյակում
իրականացվելու է ոչ միավորային գնահատում, իսկ սովորողների ուսումնառության արդյունքների
գնահատման նոր կարգի համաձայն՝ յուրաքանչյուր սովորողի համար որպես կիսամյակի ամփոփում կազմվելու է ուսումնական առաջադիմության
բնութագիր բոլոր առարկաներից:
Տավուշի մարզի փորձարկող 2-րդ
դասարանի ուսպլանով նախատեսված բոլոր առարկաների վերջնարդյունքների հիման վրա կազմվել
են բնութագրերի հնգաստիճան սանդղակներ` որպես օգնություն ուսուցչին:
Յուրաքանչյուր աղյուսակի առաջին
սյունակում տրված են տվյալ առարկայի ուսումնական ծրագրով սահմանված թեմաները (ԵՇԱ,
Շախմատ, Մաթեմատիկա և այլն) կամ առարկայական չափորոշչով նախատեսված հիմնական հասկացություններն
ու ենթահասկացությունները (օր.՝ Մայրենի), իսկ աղյուսակի առաջին տողում ներկայացված
են Ա, Բ, Գ, Դ, Ե սյունակները՝ ցույց տալով առարկայական չափորոշչով սահմանված վերջնարդյունքների
կատարման աստիճանը 1-ին կիսամյակի համար՝ նվազման կարգով:
Ամեն առարկայի ուսուցիչ կարող
է կազմել յուրաքանչյուր սովորողի բնութագիրը՝ հաշվի առնելով հետևյալ սկզբունքները.
-
Պետք է շարժվել վերևից ներքև և հորիզոնական՝
գնալով ձախից աջ (Ա-Ե):
-
Կարելի է ընտրել որևէ սյունակի նկարագրությունը
ամբողջությամբ կամ համադրել հատվածներ տարբեր ձևակերպումներից, քանի որ նույն վերջնարդյունքի
կատարման մակարդակների բաժանումը պայմանական է:
-
Պետք է խուսափել մակարդակների բաժանել
երեխաներին, քանի որ քիչ հավանական է, որ որևէ սովորող բոլոր վերջնարդյունքների մասով
կապահովի նույն մակարդակը:
-
Չի կարելի սյունակները համեմատել կամ
նույնացնել միավորների (5-միավորային համակարգի կամ 10-միավորային համակարգի աստիճանների
հետ):
-
Բոլոր բնութագրերը կազմվել են դրական
շեշտադրմամբ. պետք է բացառել «Չի կարողանում»,
«Չգիտի», «Դժվարանում է» արտահայտությունները:
-
Ուսուցիչը կարող է ըստ անհրաժեշտության
խմբագրել կամ լրամշակել ձևակերպումները՝ առավել հարմարեցնելով դրանք տվյալ սովորողի
ցուցաբերած արդյունքին:
-
Բնութագիրը պետք է կցել սովորողի անձնական
գործին:
Ցուցումներ
բնութագրերի կազմման վերաբերյալ
Ներկայացված աղյուսակների Ա սյունակում ներկայացված
են առարկայի առաջին կիսամյակին ուսուցնավող թեմաների վերջնարդյունքները՝ ձևակերպված
բնութագրի ձևով: Սյունակը ներկայացնում է վերջնարդյունքների ապահովման առավելագույն
աստիճանը: Հաջորդ սյունակները ներկայացնում են յուրաքանչյուր վերջնարդյունքի
ապահովման տարբեր աստիճանները նվազման կարգով: Վերջին՝ Ե սյունակում ներկայացված է
վերջնարդյունքի ապահովման նվազագույն աստիճանը:
Ուսուցիչը կարող է յուրաքանչյուր
սյունակի բնութագրերին ծանոթանալով՝ ընտրել յուրաքանչյուր երեխայի համար այն ձևակերպումները,
որոնք առավելապես համապատասխանում են նրա ուսումնառության արդյունքներին կիսամյակի
ավարտին: Այս աշխատանքը կատարելիս ուսուցիչը պետք է հիմնվի ողջ կիսամյակի ընթացքում
կիրառած ձևավորող գնահատման արդյունքների (ստուգաթերթերի, համառող գրառումների, ռուբրիկների,
դիտարկումների, հայտորոշիչ առաջադրանքների և այլ գործիքների պարբերական կիրառման վերլուծությունների
վրա):
Բնութագրերը կարող են կազմվել
տարբեր սյունակների բնութագրումներից ընտրված նկարագրություններից՝ ամբողջացնելով սովորողի
ամփոփ բնութագիրը տվյալ առարկայից: Նույն տողից միայն մեկ բնութագրիչ կարող է ներառվել կոնկրետ
սովորողի բնութագրի մեջ, քանի որ յուրաքանչյուր տողում նկարագրված են նույն վերջնարդյունքի ապահովման տարբեր աստիճանները: Չի բացառվում,
որ սյունակներից մեկի բնութագրումները լիովին համընկնեն կոնկրետ սովորողի առաջադիմության
արդյունքներին, սակայն առավել հաճախ դա կլինի տարբեր սյունակներից առանձնացված բնութագրիչներից
կազմված խճանկար:
«Կերպարվեստ» առարկայի կիսամյակային ամփոփիչ բնութագրի ձևանմուշ
Կազմեց Մարիամ Պետրոսյանը
ԳՈՐԾՈՒՆԵՈՒԹՅԱՆ ՁԵՎԵՐ |
Ա |
Բ |
Գ |
Դ |
Ե |
Նյութեր և միջոցներ |
Մաքուր և կոկիկ է պահում նկարելու նյութերը և տարածքը
առանց հիշեցումների: |
Սովորաբար դասի ավարտին, առանց հիշեցման պատշաճ կերպով մաքրում
է աշխատանքային տարածքը, բայց աշխատանքի ընթացքում կարող է խառնաշփոթ լինել: |
Պատշաճ կերպով մաքրում և խնամում է նյութերը, եթե հիշեցնեն:
Ժամանակ առ ժամանակ կարող է նկատվել ամփույթ և խառնաշփոթ աշխատանքային տարածք: |
Սովորողը մաքրում և խնամում է նյութերը օգնությամբ։ Ժամանակ առ ժամանակ կարող է նկատվել խառնաշփոթ: |
Սովորողը նյութերը մաքրում է օգնությամբ: |
Պատկերներ, կոլաժներ, ծավալային
աշխատանքներ |
Աշխատանքներում զգալի ուշադրություն է դարձնում կառուցվածքին։
Նյութերը կոկիկ կտրտված են։ Բոլոր տարրերը խնամքով և ապահով կերպով ամրացված են հիմքին:
Չկան անփույթ բծերի կամ սոսնձի հետքեր: |
Աշխատանքներում զգալի ուշադրություն է դարձնում կառուցվածքին։
Նյութերը կոկիկ կտրտված են։
Բոլոր տարրերը խնամքով և ապահով կերպով ամրացված են հիմքին: Առկա են հազիվ նկատելի
մի քանի անփույթ բծերի կամ սոսնձի հետքեր։ |
Աշխատանքներում որոշակի ուշադրություն է դարձնում կառուցվածքին։
Նյութերը կոկիկ կտրտված են։ Բոլոր տարրերը խնամքով և ապահով
կերպով ամրացված են հիմքին: Առկա են նկատելի մի քանի անփույթ բծերի կամ սոսնձի հետքեր։
|
Աշխատանքը հասցնում է ավարտին։ Տպավորություն է, որ բծերի կամ սոսնձի հետքերն ակնհայտ են։ |
Մասերը անկանոն ձևով «ամրացված են»: |
Կատարել աշխատանքներ՝ օգտագործելով կերպարվեստի տարրերը՝ գիծ,
ձև, համաչափություն, ռիթմ |
Աշխատանքներում արտահայտում է սեփական փորձը և գիտելիքները։ Նկարագրում և բացատրում է աշխատանքի ընթացքը: Մեծ հմտությամբ կիրառում է կերպարվեստի տարրեն ու դիզայնի սկզբունքները (գիծ, ձև, համաչափություն,
ռիթմ)։ |
Գծերի, ձևերի, երկրաչափական պատկերների միջոցով ստանում է ճանաչելի պատկերներ և հորինվածքներ։ Հմտորեն կիրառում է կերպարվեստի տարրերն ու դիզայնի սկզբունքները
(գիծ, ձև, համաչափություն, ռիթմ): |
Իր աշխատանքում կիրառել
է կերպարվեստի որոշ տարրեր ու դիզայնի սկզբունքներ: |
Փորձում է կիրառել կերպարվեստի տարրերն ու դիզայնի սկզբունքները։
|
Իր աշխատանքում օգնությամբ
կարողանում է կիրառել կերպարվեստի որոշ տարրեր: |
Ստեղծագործական գործունեություն։ Գույնի զգացողություն |
Պատկերը գունավորում է ստեղծագործաբար, օգտագործում է թղթի
ամբողջ մակերեսը։ Գույնի ընտրությունը և կիրառումը ցույց է տալիս գունային հարաբերությունների
խոր գիտելիքներ: Գույնի ընտրությամբ շեշտադրում է արտահայտվող գաղափարը: |
Աշխատանքը կատարում է ճշգրիտ։ Գույների ընտրությունը և կիրառումը ցույց է տալիս գունային
հարաբերությունների իմացությունը: Գույները համապատասխանում են արտահայտվող գաղափարին։ |
Պատկերը գունավորում է ճշտությամբ։ Գույնի ընտրությունը և կիրառումը ցույց է տալիս գունային հարաբերությունների
իմացությունը: |
Աշխատում է գծով, հիմնական միտքը փորձում է արտահայտել որոշակի գուներագների
ընտրությամբ։ |
Օգնությամբ ստեղծում է գունային հարաբերություններ իր աշխատանքում: |
Պատկերի կառուցում |
Պատկերվող առարկաները ամբողջությամբ կառուցված է։ Պատկերված է միջավայրը: |
Պատկերվող առարկաները մասամբ կառուցված է։ Առկա է միջավայրը։ |
Առարկաները կառուցում է նմանությամբ, առանց միջավայրի։ |
Նշմարվում է պատկերվող օբյեկտի հետ նմանությունը։ |
Օգնությամբ է նշմարվում
պատկերվող օբյեկտի հետ նմանությունը։ |
Աշխատանքի ավարտ |
Թեման պատկերում է հեշտությամբ և հետաքրքիր։ Աշխատանքները արտահայտիչ են և մանրամասն: Նկարին հետաքրքրություն հաղորդելու
համար օգտագործում է ձևեր, նախշեր, ստվեր և/կամ մակերեսներ: |
Թեման պատկերում է հեշտությամբ, նկարչությունը արտահայտիչ է և որոշ չափով մանրամասն:
Քիչ է օգտագործում նախշեր, ստվերներ կամ մակերեսներ: Ունի ձիրք, սակայն չի զարգացնում
այն։ |
Միտքն արտահայտում է որոշ չափով, թեման պատկերում է որոշ դժվարություններով։ Աշխատանքներում քիչ են մանրամասները: Այն հիմնականում
ներկայացուցչական է՝ նախշի, ստվերի կամ մակերեսների շատ քիչ օգտագործմամբ: |
Միտքն արտահայտում է որոշ չափով, պատկերում է թեմատիկ փոքր
հատված: Աշխատանքները ներկայացված են ընդհանուր մոտեցումներով։ |
Օգնությամբ սկսում և ավարտում է աշխատանքը։ |
Սեփական աշխատանքների մեկնաբանություն
|
Մանրամասն նկարագրում է գործընթացի ցանկացած պահ, թե ինչպես
է պատկերացնում վերջնական արդյունքը և ինչպես
է հասնելու նպատակին: Շատ կենտրոնացած և նպատակաուղղված է: |
Որոշ չափով նկարագրում է, թե ինչպես է պատկերացնում վերջնական
արդյունքը, կարող է ներկայացնել այն քայլերը,
որոնք օգտագործում է նպատակին հասնելու համար:
|
Կարողանում է ներկայացնել իր պատկերացումը վերջնական արդյունքի վերաբերյալ,
սակայն դժվարանում է նկարագրել, թե ինչպես է հասնելու այդ նպատակին: |
Ընդհանուր առմամբ պատկերացում ունի աշխատանքի կազմակերպման
փուլերից։ Փորձում է նկարագրել աշխատնքի փուլերը: |
Որոշ չափով պատկերացում ունի աշխատանքի կազմակերպման փուլերից։
Օգնությամբ փորձում է նկարագրել աշխատնքի փուլերը: |
Ընկերների աշխատանքների մեկնաբանություն և վերլուծում |
Մեկնաբանում և վերլուծում է՝ ինչն է հավանում, ինչը` ոչ, հիմնավորում է իր կարծիքը: Կատարում է աշխատանքներում նյութի և/կամ տարրերի ամբողջական
և մանրամասն նկարագրություն: |
Մեկնաբանում և վերլուծում է՝ ինչն է հավանում, ինչը` ոչ, ներկայացնում է իր կարծիքը: Կատարում է աշխատանքներում նյութի և/կամ տարրերի
ընդհանուր նկարագրություն: |
Նկարագրում է աշխատանքներում նյութի և/կամ տարրերի մեծ մասը։ |
Նկարագրում է աշխատանքներում նյութի և/կամ տարրերի
որոշ մասը։ |
Օգնությամբ նկարագրում է աշխատանքներում նյութի և/կամ
տարրերի փոքր մասը։ |
Հայտնել կարծիք արվեստի տեսակների
մասին |
Խմբավորում և մեկնաբանում է ստեղծագործություններն ըստ
տեսակների։ Կիրառում է համապատասխան բառեր և արտահայտություններ:
|
Խմբավորում և մեկնաբանում է ստեղծագործություններն
ըստ տեսակների։ Երբեմն կիրառում է համապատասխան բառեր և արտահայտություններ: |
Խմբավորում է ստեղծագործություններն ըստ տեսակների։
Համապատասխան բառերը և արտահայտությունները հազվադեպ է կիրառում։ |
Ընդհանուր առմամբ ճանաչում է ստեղծագործությունների
տեսակները։ |
Փոքր ուղղորդումից հետո,
ճանաչում է ստեղծագործությունների տեսակները։ |
Ներկայացնել գիտելիքներ արվեստի
պատմությունից |
Կատարում է ստեղծագործության ճիշտ վերլուծություն` հիմնական
առանձնահատկությունների, ժանրի, ոճի մեկնաբանմամբ: Հիմնավորում է իր վերաբերմունքը կերպարվեստի ստեղծագործության
վերաբերյալ: |
Ազատ մեկնաբանում է կերպարվեստի ստեղծագործության բովանդակությունը։ Արտահայտում է իր վերաբերմունքը կերպարվեստի ստեղծագործության
վերաբերյալ: |
Կատարում է ստեղծագործության ամբողջական ընդարձակ վերարտադրում։ |
Կատարում է ստեղծագործության ընդհանրական վերարտադրում։ |
Օգնությամբ փորձում է կատարել ստեղծագործության վերատադրում: |
Ներկայացնել, թե ինչով է արվեստի
ստեղագործությունը նման կամ տարբեր իրականությու-նից |
Նկարագրում է արվեստի ստեղծագործությունները: Մեկնաբանում է, թե մարդկանց կյանքի և գործունեության, որ կողմն
է ներկայացված և ինչպես։ |
Նկարագրում է արվեստի ստեղծագործությունները: Մեկնաբանում է, թե ինչպես են դրանք արտահայտում մարդկանց կյանքն
ու գործունեությունը։ |
Մասամբ է նկարագրում արվեստի ստեղծագործությունները: Մեկնաբանում է, թե ինչպես են դրանք արտահայտում մարդկանց
կյանքն ու գործունեությունը։ |
Ներկայացնում է արվեստի ստեղծագործությունները: Որոշ չափով մեկնաբանում է, թե ինչպես են դրանք արտահայտում
մարդկանց կյանքն ու գործունեությունը։ |
Օգնությամբ փորձում է ներկայացնել արվեստի ստեղծագործությունները: |
Աշխատանքները կապել սեփական փորձի
հետ |
Իր գեղարվեստական գործունեությանը
մոտենում է ստեղծագործաբար։ Հաճախ է անդրադառնում սեփական փորձին։ |
Իր գեղարվեստական գործունեությանը
մոտենում է ստեղծագործաբար։ Երբեմն անդրադառնում է սեփական փորձին։ |
Իր գեղարվեստական գործունեությանը
մոտենում պատասխանատվությամբ։ Սեփական փորձին հազվադեպ է անդրադառնում։ |
Իր գեղարվեստական գործունեությանը
մոտենում է հետաքրքրությամբ։ Երբեմն անդրադառնում է սեփական փորձին։ |
Օգնությամբ փորձում է աշխատանքերը կապել սեփական փորձին: |
Comments
Post a Comment