ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՆԱԽԱԳԾԻ ԳՆԱՀԱՏՈՒՄԸ
Հանրակրթության պետական նոր չափորոշչով
(ՀՊՉ) նախատեսված է, որ 7-12-րդ դասարաններում յուրաքանչյուր սովորող պետք է տարվա
մեջ իրականացնի առնվազն 1 նախագիծ՝ իր ընտրած առարկայից կամ առարկաներից (ՀՊՉ,
IX, 46):
Ուսումնական
նախագիծը ըստ տևողության կարող է լինել կարճաժամկետ, միջնաժամկետ և երկարաժամկետ,
ըստ մասնակիցների քանակի՝ անհատական և խմբային, ըստ բովանդակության՝ որևէ առարկային
վերաբերող, միջառարկայական և ինտեգրված:
Ուսումնական նախագիծն իրականացվում է 3 հիմնական փուլերով՝ նախապատրաստում,
ընթացք և ամփոփում:
Ներկայացնենք
ուսումնական նախագծի գնահատման ընդհանուր մոտեցումները: Անհատական կամ խմբային նախագծերի
դեպքում գնահատման չափանիշների մեջ առկա են որոշակի առանձնահատկություններ, որոնք
պետք է հաշվի առնվեն գնահատում իրականացնելիս:
Պետք է հաշվի առնել նաև, որ ուսումնական նախագծի իրականացման ժամանակ կարևորվում
են ինչպես ընթացիկ աշխատանքները, այնպես էլ արդյունքներն ու դրանց ներկայացումը: Ուստի
ցանկալի է, որ ուսումնական նախագծի նախապատրաստական փուլից սկսած մինչև ամփոփում և
վերլուծություն յուրաքանչյուր սովորող, ինչպես նաև նախագիծը ղեկավարող ուսուցիչը(ները)
պետք է պարբերաբար գրառումներ կատարեն՝ ինքնագնահատման և գնահատման ժամանակ տվյալներն
օգտագործելու նպատակով:
Եթե ուսումնական նախագիծը գնահատվում է 10-միավորայինից տարբեր գնահատման
սանդղակով, վերջնական միավորը փոխարկվում է 10-միավորայինի՝ ընդունված ձևով:
Օրինակ՝
եթե ուսումնական նախագիծը գնահատվելու է 20-միավորային սանդղակով, կարելի է միավորները
բաշխել հետևյալ սկզբունքով.
- Ընթացքը – 6 միավոր,
ընդ որում՝
● նախապատրաստական փուլ (թեմայի
ընտրություն, նպատակի սահմանում, դերերի բաշխում՝ եթե խմբային է) - 1 միավոր
● բուն ընթացք (խնդիրների ձևակերպում,
հարցերի մշակում, պլանի կազմում, ժամանակի բաշխում, ռազմավարությունների ընտրություն,
աղբյուրների ուսումնասիրում, տեղեկության հավաքագրում և վերլուծություն) - 4 միավոր
●
ավարտ կամ ամփոփում (վերջնական
մշակում, աշխատանքի ձևավորում) - 1 միավոր
- Բովանդակությունը – 8 միավոր,
ընդ որում՝
●
համապատասխանությունը թեմային
- 3 միավոր
●
ամբողջականությունը - 2 միավոր
●
հիմնավորվածությունը - 2 միավոր
●
գրագիտությունը - 1 միավոր
- Ներկայացումը – 6 միավոր,
ընդ որում՝
●
ձևը/միջոցը (սահիկաշար, ֆիլմ-հոլովակ,
երաժշտություն, համերգ, նկար, պաստառ, գրքույկ, բեմականացում և այլն) - 3 միավոր
●
խոսքը - 3 միավոր
Ուսումնական նախագիծը կարելի է գնահատել սանդղակով
(ռուբրիկ), որտեղ առանձին բաղադրիչներ ներկայացված են 4 մակարդակով՝ նվազման կարգով:
Յուրաքանչյուր բաղադրիչի համար որոշվում է հաղթահարված մակարդակը և նշվում համապատասխան
միավորը, վերջում բոլոր միավորները գումարվում են, և ստացված վերջնական միավորը փոխարկվում
10-միավորային սանդղակի համապատասխան միավորի և մոտարկվում:
ԳՆԱՀԱՏՄԱՆ
ՍԱՆԴՂԱԿ
Միավոր
|
2 միավոր
|
1.5 միավոր
|
1 միավոր
|
0,5 միավոր
|
Ցուցիչ
|
Նախապատրաստական փուլ (թեմայի ընտրություն, նպատակի սահմանում, դերերի բաշխում՝
եթե խմբային է)
|
Ընթացքը
(6 միավոր)
|
●Թեմայի ընտրության հարցում ցուցաբերել է
նախաձեռնողականություն,թեման ընտրվել է
ինքնուրույն:
● Սահմանված նպատակը և դրանից բխող խնդիրները
հստակ են, չափելի, իրագործելի, ժամանակի բաշխումը՝ իրատեսական:
●
Դերերի բաշխումն իրականացվել է լիարժեք.
հաշվի են առնվել յուրաքանչյուրի հետաքրքրություններն
ու կարողությունները: Սովորողը լիարժեք ընկալել է իր դերն ու առաջադրանքը[1]:
|
●Թեմայի ընտրության հարցում դրսևորվել
է ակտիվ մասնակցություն:
●
Սահմանված նպատակը հստակ է, չափելի, իրագործելի:
● Դերերի բաշխումը հիմնականում իրականացվել է՝ հաշվի առնելով
յուրաքանչյուրի հետաքրքրություններն ու կարողությունները: Սովորողը ընկալել է իր
դերն ու առաջադրանքը:
|
●Թեմայի ընտրության հարցում դրսևորվել է
որոշակի մասնակցություն:
● Նպատակը սահմանված է:
●Դերերի բաշխումը իրականացվել է մասամբ համապատասխան.
ոչ բոլորի հետաքրքրություններն ու կարողություններն են հաշվի առնվել: Սովորողը մասամբ
է հասկացել իր դերն ու առաջադրանքը:
|
●
Թեմայի ընտրության հարցում դրսևորել է պասիվ
համաձայնություն:
●
Նպատակը փոքր ինչ անհստակ է ձևակերպված:
●
Դերերի բաշխումը քիչ անորոշ է. սովորողը գրեթե պատկերացրել է
իր դերն ու առաջադրանքը:
|
3 միավոր
|
2 միավոր
|
1 միավոր
|
0.5 միավոր
|
Բուն ընթացք
(խնդիրների ձևակերպում, հարցերի մշակում, պլանի կազմում, ժամանակի բաշխում,
աղբյուրների ուսումնասիրում, տեղեկության հավաքագրում և վերլուծություն, ինքնուրույնություն,
համագործակցություն՝ եթե խմբային է)
|
● Խնդիրների ձևակերպումը,
հարցերի մշակումը, պլանի կազմումը, ժամանակի բաշխումը, աղբյուրների ուսումնասիրումը,
տեղեկատվության հավաքագրումը իրականացված են ամբողջությամբ:
● Սովորողը դրսևորում
է լիարժեք ինքնուրույնություն:
● Սովորողները դրևորում
են համագործակցության բարձր մակարդակ՝ խմբում հաջողության հասնելու համար:
|
● Խնդիրների ձևակերպումը,
հարցերի մշակումը, պլանը առկա են: Ժամանակի բաշխումն ու աղբյուրների ուսումնասիրումը, տեղեկատվության հավաքագրումը հիմնականում իրականացված
են ոչ էական թերություններով:
● Սովորողը հիմնականում
աշխատում է ինքնուրույն:
● Սովորողները դրևորում
են համագործակցություն՝ խմբում հաջողության հասնելու համար:
|
● Խնդիրների ձևակերպումը,
պլանը, ժամանակի բաշխումը, աղբյուրների ուսումնասիրումը և տեղեկատվության հավաքագրումը
մասամբ են իրականացված, կան էական թերություններ:
● Սովորողն աշխատանքի
ընթացքում հաճախ է դիմում օգնության:
● Սովորողները ոչ միշտ
են համաձայնեցնում իրենց գործողությունները:
|
● Խնդիրների ձևակերպումը,
պլանը, ժամանակի բաշխումը ներկայացված են թերի, աղբյուրների ուսումնասիրումը և տեղեկատվության հավաքագրումն իրականացված են
որոշակի մասով:
● Սովորողը մշտապես
օգնության կարիք ունի:
● Սովորողները դրսևորում
են համագործակցության թույլ տարրեր:
|
1 միավոր
|
0.75 միավոր
|
0.5 միավոր
|
0.25 միավոր
|
Ավարտ կամ ամփոփում
(վերջնական մշակում, աշխատանքի ձևավորում)
|
Աշխատանքը մշակված և ձևավորված է անթերի:
|
Աշխատանքը մշակված և ձևավորված է պատշաճ
մակարդակով՝ ոչ էական թերություններով:
|
Աշխատանքի մշակումը և ձևավորումը կատարված
է էական թերություններով:
|
Աշխատանքի մշակումը և ձևավորումը որոշակի մասով կատարված են:
|
Բովանդա-կությունը
(8 միավոր)
|
Համապատասխանությունը թեմային, ամբողջականությունը, գիտական հիմնավորվածությունը,
գրագիտությունը
|
3 միավոր
|
2 միավոր
|
1 միավոր
|
0,5 միավոր
|
Բովանդակությունը ամբողջովին համապատասխանում
է թեմային:
|
Բովանդակությունը համապատասխանում է թեմային,
կան ոչ էական թերություններ:
|
Բովանդակությունը մասամբ համապատասխանում
է թեմային:
|
Բովանդակությունը որոշակի մասով համապատասխանում
է թեմային:
|
2 միավոր
|
1,5 միավոր
|
1 միավոր
|
0.5 միավոր
|
Աշխատանքը ամբողջական է, կան խորքային վերլուծություններ,
պահպանված են տրամաբանական կապերը, թեման լիովին բացահայտված է:
|
Աշխատանքը ամբողջական է, կան վերլուծություններ, պահպանված են տրամաբանական կապերը,
թեման բացահայտված է: Առկա են ոչ էական թերություններ:
|
Աշխատանքի ամբողջականությունը մասամբ է պահպանված, կան էական թերություններ:
|
Թեմայի գլխավոր միտքը թույլ է արտահայտված,
բովանդակությունը ներկայացված է կցկտուր:
|
2 միավոր
|
1,5 միավոր
|
1 միավոր
|
0.5 միավոր
|
Աշխատանքը գիտականորեն հիմնավորված է:
|
Առկա է գիտական հիմնավորվածություն, կան
ոչ էական թերություններ:
|
Գիտական հիմնավոր-վածությունը պահպանված
է էական թերություններով:
|
Գիտական հիմնավորվածությունն արտահայտված
է որոշակի չափով:
|
1 միավոր
|
0,75 միավոր
|
0,5 միավոր
|
0,25 միավոր
|
Խմբագրման և սրբագրման կարիք չունի, ամբողջությամբ
պահպանված են սահմանված տեխնիկական պահանջները:
|
Ունի մասնակի խմբագրման կարիք. պահպանված
են սահմանված տեխնիկական պահանջները:
|
Ունի էական խմբագրման և սրբագրման կարիք.
պահպանված է սահմանված տեխնիկական պահանջների մի մասը:
|
Պահպանված է սահմանված տեխնիկական պահանջների
որոշակի մասը:
|
Ներկայա-ցումը
(6 միավոր)
|
Ձևը/միջոցը (սահիկաշար, ֆիլմ/հոլովակ, երաժշտություն,
համերգ, նկար, պաստառ, գրքույկ, բեմականացում և այլն), խոսքը, համագործակցությունը/ինքնուրույնությունը
|
3 միավոր
|
2 միավոր
|
1 միավոր
|
0,5 միավոր
|
Աշխատանքի ներկայացման ձևը/միջոցն ամբողջովին արտացոլում է թեմայի բովանդակությունը:
|
Աշխատանքի ներկայացման ձևը/միջոցն արտացոլում է թեմայի բովանդակությունը
ոչ էական թերություններով:
|
Աշխատանքի ներկայացման ձևը/միջոցն արտացոլում է թեմայի բովանդակությունը
էական թերություններով:
|
Աշխատանքի ներկայացման ձևը/միջոցը որոշակի մասով արտացոլում է թեմայի բովանդակությունը:
|
3 միավոր
|
2 միավոր
|
1 միավոր
|
0,5 միավոր
|
● Խոսքը գրագետ է, պահպանված են տրամաբանական կապերը, ամբողջովին հասկանալի
են ձևակերպումներն ու հիմնավորումները:
● Առկա է լիարժեք թիմային աշխատանք (եթե խմբային է):
|
● Խոսքը գրագետ է, պահպանված են տրամաբանական կապերը, հասկանալի են ձևակերպումներն
ու հիմնավորումները, սակայն կան ոչ էական
թերություններ:
● Առկա է առողջ համագործակցություն, առկա են ոչ էական թերություններ (եթե
խմբային է)
|
● Խոսքը հասկանալի է, սակայն ձևակերպումներում և հիմնավորումներում կան էական թերություններ:
● Համագործակցությունը դրսևորվում է էական թերություններով:
|
● Խոսքը որոշակի չափով համապատասխանում
է բովանդակությանը, ներկայացվում է կցկտուր:
● Համագործակցությունը դրսևորվում է որոշակի չափով:
|
[1] Տես մեթոդաբանություն
* Սիրելի՛ ուսուցիչներ, շնորհակալ կլինենք ձեր դիտարկումների և առաջարկությունների համար:
This comment has been removed by the author.
ReplyDeleteՈղջույն։ Մի շարք հարցեր են առաջացել նախագծային աշխատանքի իրականացման ընթացքում.
ReplyDelete1. Նախագծի թեմատիկ պլան ներբեռնվո՞ւմ է emis.am կայք, թե ոչ։
2. Պարտադի՞ր է, որ նախագծի թեման առնչվի ուստարվա առարկայական թեմատիկ պլանի թեմաներին։
3. Քանի՞ նախագիծ կարող է իրականացնել մեկ ուսուցիչը 7֊րդ' թվով երկու զուգահեռ դասարաններում, և ինչպես է վճարվելու։
Կանխավ շնորհակալություն։